czwartek, 1 stycznia 2015

Tort kakaowy

Naszła mnie wczoraj ochota na tort. Pomyślałam,że to dobry pomysł na słodkości na Nowy Rok i pod niedawno obchodzone urodziny.
W moim rodzinnym domu zawsze na każde urodziny robiło się tort kakaowo-waniliowy. Dwa dni i tortu już nie było.


Tort kakaowy z czarną porzeczką:Składniki:
  • spód biszkoptowy tortowy (3-warstwowy) (ja używałam "Delecty")
  • dżem z czarnej porzeczki
  • 1 kostka masła
  • 1/4 kostki margaryny ("Palmy")
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • serek homogenizowany waniliowy
  • 1 żółtko
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 4 łyżki kakao
     
  • niewielka ilość herbaty do nasączenia biszkoptów.

Przygotowanie:
Dwa spody  nasączyć niewielką ilością herbaty. Należy uważać z jej ilością, gdyż biszkopty za bardzo ją chłoną i później cały tort może być za mokry.

Utrzeć masło z cukrem wanilinowym i żółtkiem.
Dodać margarynę i nadal ucierać. Dodać serek homogenizowany i cukier puder, nadal ucierając.

Masę podzielić na porcje 1/3 i 2/3.

Do masy w proporcji 2/3 dodać kakao i utrzeć na gładką masę.

Nienasączony biszkopt wysmarować dżemem.
Na dżem wyłożyć jasną masę. Masa będzie się mieszać z dżemem gdyż jest on dość rzadki.
Gdyby zostało jeszcze trochę białej masy można ją wymieszać z ciemną masą.

Przykryć pierwszą warstwę biszkoptem.
Następnie wysmarować go ciemną masą (grubość parę mm).
Położyć trzeci biszkopt.
Cały tort wysmarować resztą masy.

Ja do dekoracji mojego tortu użyłam jeszcze posypki cukrowej.


1 komentarz:

  1. Mmm, wygląda fantastycznie :)
    Najlepsze życzenia urodzinowe :)

    OdpowiedzUsuń